השכרת רכב בחו"ל– האם זה עדיף על תחבורה ציבורית

מערכת שורש  כט ניסן, תשעז  4/25/2017

איך עדיף לנהוג בטיול בחו"ל? ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית?
.......................

השכרת רכב בחו
לא מעט ישראלים שנוסעים לחו"ל בשנים האחרונות מתלבטים לגבי השאלה, האם לשכור רכב או להתנייד באמצעות תחבורה ציבורית. שאלה זו עולה בעיקר בקרב זוגות צעירים ומשפחות, אשר חשים שיכול להיות הרבה יותר נוח ופשוט, אם יהיה להם רכב צמוד איתו יוכלו להגיע לכל מקום ומקום.

צריך לומר כבר בהתחלה, מעבר ליתרונות, אותם נציג בהמשך, שיש בשימוש באפשרות של השכרת רכב בחו"ל, הרי שגם מבחינה של אתגר או חוויה, זה משהו שונה לגמרי. בעוד שבתחבורה ציבורית, החוויה היא בעיקר במפגש עם אנשים שנמצאים איתנו באוטובוס או ברכבת, הרי שעם רכב צמוד אנחנו יכולים לנסוע כל היום או כל הלילה, אנחנו יכולים לנהוג באוטוסטרדות שאין כדוגמתן בארץ, אנחנו יכולים ליהנות מכלי רכב שאין בישראל, לנסוע במהירויות גבוהות, ומי שרוצה יכול לדמיין שהוא בסרט נדודים אמריקאי.

אך מעבר לחוויה ולאתגר, יש עוד שורה של יתרונות בכל מה שקשור לתחום של השכרת רכב בחו"ל. החוכמה היא לדעת לבצע את ההזמנה בזמן, בצורה חכמה ומהמקום הנכון. אז החוויה היא גדולה יותר והיתרונות באים לידי ביטוי בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

לפני שנציג את היתרונות, חשוב לומר, ניתן לבצע השכרת רכב בחו"ל במספר צורות, ראשית, באינטרנט, דרך אתרים של חברות השכרת רכב, שנית, דרך סוכני נסיעות שעובדים עם חברות השכרת רכב, שלוש, דרך החברות עצמן, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל (למשל בשדה התעופה), ארבע, ניתן לבצע הזמנה בבית המלון (מתאים למי שמגיע לאזור מסוים מרוחק ורוצה לשכור רכב לימים ספורים).

יתרונות של השכרת רכב בחו"ל
כמו שציינו, ישראלים רבים נוהגים לבצע השכרת בחו"ל, בין היתר זוגות צעירים ומשפחות. היתרון עבורם הוא חסכון עצום בזמן והיכולת להתנייד בקלות ממקום למקום מבלי להיות תלויים בתחבורה ציבורית.

החיסכון בזמן, הוא מן הסתם נובע מכך שהם אינם צריכים להמתין לתחבורה ציבורית, זה גם מה שמאפשר להם להתנייד בקלות ממקום למקום. מה שכן, צריך לקחת בחשבון, בשביל ליהנות מהחיסכון בזמן, רצוי להכיר את מפת הפקקים וכן את הדרכים המהירות ביותר שיש. ככה לא נחסכים לשעת העומס ונתקעים בכביש במשך זמן ממושך.

עבור רבים, יתרון נוסף בהשכרת רכב בחו"ל הוא הנוחות. כאן שוב, היתרון משחק לידי משפחות עם ילדים, בעיקר כשמדובר בילדים קטנים. אז אפשר לקחת עגלות ופריטים אחרים בצורה נוחה, אז גם אפשר לעצור בכל רגע שרוצים, בין אם זה לאכול, שירותים או כל דבר אחר. אלה דברים שהורים לילדים צריכים לחשוב עליהם, כשהם מתכננים נסיעה לחו"ל וכשהם דנים בשאלה, האם לשכור רכב או להסתפק בתחבורה ציבורית.

נקודה אחרונה, אם עובדים על פי חישוב נכון, ניתן לחסוך לא רק זמן אלא גם עלויות, באמצעות השכרת רכב בחו"ל, וזה כבר יתרון לכולם.